Om den bistra sanningen

Dessa bilder borde egentligen inte få visas och därför vill jag förvarna känsliga läsare. När jag ser tillbaka på hur badrummet såg ut då vi köpte huset har jag svårt att förstå att vi alls vågade ge oss an detta projekt. Hoho, säger jag bara! Tänk att vi såg potential i detta... Såhär i efterhand kan vi inte vara annat än stolta, även om några yrkesmän hjälpt oss på vägen. Men varsågoda - se och förfäras :)


Detta har vi (m.h.a. några yrkesmän) gjort: 

- kastat ut all gammal badrumsinredning
- tagit bort vägg mellan toalett och badrum
- knackat bort det ljuvliga 80-tals väggkaklet/golvklinkersen
- piikat bort det gamla gjutna golvet
- tagit bort tre stycken väggelement
- dragit om alla vattenrör (alla rör var gamla kopparrör)
- lagt in ny golvvärme
- gjutit ny golvplatta i HELA badrummet (tidigare var det skivor under plastmattan)
- dragit om elektriciteten
- skivat om väggarna och "fuktskyddat" alla ytor
- skålat ner taket (tidigare var ventilationsrören synliga)
- bytt bastudörr, badrumsdörr och målat fönster samt lister vita
- satt in nytt paneltak med infällda LED-spotlights
- kaklat väggar och golv, samt fogat och silikonat
- satt in ny badrumsinredning

... och något har jag troligtvis glömt :)


Ovan: Badrummet vid inflytt och innan vi påbörjat renoveringen...


Ovan: Toalett vid inflytt och innan vi påbörjat renoveringen. Det är alltså väggen vid tvättstället och  bakom toalettstolen som vi rivit ner, eftersom badrummet låg precis bakom. Så istället för två trånga krypin fick vi ett luftigt kombinerat badrum - tvättstuga - toalett.

Sådärja. Nu är den bistra sanningen publicerad. Lyckligtvis är den ett minne blott men intressant är det ändå att gå tillbaka och jämföra, för tänk vad man kan åstadkomma om man vill!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

8 kommentarer:

  1. Hej Paula,
    det är verkligen ett vidrigt badrum! Och vad ni förändrat det, ni ska vara stolta! Vill du inte visa upp renoveringen på Byggla? Det kan hjälpa andra med skrämmande badrum att ta tag i det. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad får du en byggpresent! :)
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  2. Oj, oj vilken stor skillnad. Hur kan man ha det inrett så som det var innan? Haha, galet.. Men intressant. Jag brukar också alltid ta före & efterbilder. Jag har lärt mig att man kan göra om allt till motsaten, alltså finare än vad man tror!

    Hoppas allt är bra med både dig och liten i magen!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaadu, usch!
      Jag förstår inte hur man kunnat leva med det f.d. badrummet?
      Jag ville knappt gå in i det... ;)

      Här är allt bra, både med mig och liten.
      Vi ska på 2:a ultraljudet nu på tisdag,
      och jag lääängtar!

      Ha en skön vecka!
      Kram

      Radera
  3. ASBRA jobbat, hörni, vilken förändring!

    men du. gud vad synd att ni inte valde att behålla den där gamla intressantfärgade toalettstolen med tillhörande sittring! ;) haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar!
      inga kommentarer på toastolen... höhö ;)

      Radera
  4. En jätteförändring. Och så fint det blev tillslut. Vårt badrum + toalett är också hemskt i originalutförande. Hoppas att även vi snart får ordning på det. Det ena är hel-grönt och det andra är hel-rosa just nu.
    /Anne

    SvaraRadera