Om en nybäddad sovplats


Takvaggan hänger på plats, är bäddad  med nytvättade sängkläder - och är med andra ord redo för en liten Knåddis. Takvaggan har en av mina bästa väninnor gjort (tusen tack P!) och jag la in en "beställning" redan innan Knåddis ens var påtänkt. Men hon hade gjort en åt sin dotter och den var ju bara för fin! Vaggan är bäddad med sängkläder från Rätt Start AB och påslakansetet är i 100 % ekologisk bomull. Påslakansetet har vi beställt via vaunu-aitta, precis som en del annat inför Knåddis ankomst. En nätbutik jag verkligen rekommenderar!


Vi valde att möblera om i sovrummet för att få takvaggan mest ändamålsenligt placerad. Dessutom har vi ju införskaffat en byrå för Knåddis' kläder och saker, och den hade inte gått in om vi inte möblerat om. Men jag stortrivs med denna möblering (sängen är nu rakt under de två små fönsterna) så ingen skada skedd!

Senare idag ska jag till mödrarådgivningen på kontroll, igen... Knåddis visar inga tecken på att lämna värmen och tryggheten i magen men med bara 4 dagar kvar till BF så kan ju allt hända ;) Som bäst är det en liten som hickar där inne 

FIN TORSDAG!

|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

7 kommentarer:

  1. Vill bara önska dig, och er, lycka till med allt de närmaste dagarna! Håller mina tummar för att allt ska gå bra.

    Kram, Martina

    SvaraRadera
  2. Åååå, jag minns fortfarande den lillas hickande.. :) Ljuvligt med livstäcken, men oftast började hickandet när jag skulle sova och var jätte trött... ;)

    Hur går det annars? Jobbigt? Stor som ett hus? Osåvda nätter? Ändå M, e han nå spänd inför allt detta som komma skall? :D

    Stor knippe ORK till er och många lycka till!!!

    (Neas faffa fyller 60 år på ert beräknade datum, 21.1.
    Lite kul. :))

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag måste ärligt säga att jag mår oförskämt bra!
      Min mödrarådgivare konstaterade igår att:
      "En del är gjorda för att vara gravida" :D
      Visst känner jag mig klumpig,
      men det mesta går ändå att utföra,
      men i lugnare tempo, självklart!
      Så nej, jobbigt tycker jag inte att det är :)
      Och jag sover som en prinsessa om nätterna,
      endast ett toabesök/natt - så jag kan inte klaga!

      M är härligt förväntansfull,
      han tycker att Knåddis borde ha kommit för länge sedan redan...
      Vi vill ju så gärna veta vem h*n är där inne <3
      Men snart, förhoppningsvis!

      Jag meddelar när underverket kommit till världen.
      Puss på dig!

      Radera
  3. Vilken söt vagga. Spännande att det snart är dags:)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kan man köpa/beställa en sån vagga? Superbra lösning om man har ont om plats i sovrummet .

    SvaraRadera