Om att börja tänka på sig själv

Jag satte mig precis på favoritstället i köket... Nämligen vid köksön framför datorn och med en kopp rykande färskt kaffe i handen :) När liten skrutt sover middag, vilket är mellan klockan 12:00-14:30/15:00, unnar jag mig lite egentid. Själviskt kanske någon tycker men när man som jag "bara skrotar runt hemma" mesta delen av tiden så behövs en liten paus från vardagssysslorna nu som då! Och för tillfället blir datorn min lilla tillflyktsort :) Innan jag satte mig här passade jag på att ta en härlig, varm dusch och nu känner den här hemmamamman sig fräsch igen efter en förmiddag utomhus!

vänster: blusen går omlott och har en liten knapp vid bysten || höger: blusen är längre baktill

Under detta år 2014 har jag som tidigare nämnt tänkt lägga mera energi på mig själv och mina intressen. Sambon förfärades när jag berättade att jag skulle bli "egoist" samtidigt som vi skrattade glatt åt tanken :) Hittills har jag skyndat långsamt men har faktiskt gjort några små framsteg i processen! Häromveckan fick håret sig en uppfräschning när några centimeter kapades och slingades, dessutom unnade jag mig nya hårvårdsprodukter... Jag har också köpt nytt smink och börjat använda min nya parfym :) Bara ytligheter som ni hör, men man måste ju börja någonstans, hehe! Nästa steg är att ta itu med garderoben, det mesta är både urtvättat och uttänjt efter graviditeten (och av de efterföljande "extra"-kilona)... 

Men det där med att shoppa kläder åt mig själv är verkligen inte min grej! Någon som vill ta sig an jobbet som personal shopper? :D Blusen jag har på mig idag, som ni ser på bild, är det nyaste i garderoben och den hittade hem för ett par veckor sedan. Den stortrivs jag i och "lilla magen" döljs sådär lagom! Och ja, sedan har jag ju andra storartade planer också! Som att börja fotokurs och skaffa gymkort... Men nu skyndar jag långsamt som sagt och har många månader kvar av detta år ;) Och i sommar börjar jag jobba igen - som jag längtar!!


KRAM PÅ ER


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

4 kommentarer:

  1. Underbaraste Paula <3
    Så fin du är i din nya frisyr!
    Saknar dig som tusan!

    SvaraRadera
  2. Instämmer i allt om Essi skrev och tillägger att jag fullkomligt håller med om att klädshopping (åt en själv) är såå trist! Fattar inte att jag någon gång tyckte det var kul!? Nu skulle jag utan vidare kunna ge över det ansvaret åt någon stylist. Vi skulle kunna göra bytesaffär, jag skulle bokföra och andra shoppa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta <3
      Jamen visst, en stylist borde man ha!
      Jag älskar att se på kläder åt A och M,
      men att se åt mig själv får jag nästan ångest av...
      Blää!

      Radera