Om lite nytt till liten skrutts garderob

Hej på dig och hej soliga onsdag! Sitter insvept i en filt vid köksön och solens strålar värmer min axel, helt underbart :) Inte det att jag är förkyld och behöver en värmande filt runtomkring mig utan det faktum att solen skiner igen, whoppidoo! Jag och liten skrutt var på barnvagnspromenad under förmiddagen och det är ju fantastiskt vad lite sol kan göra för ens humör... Hemma igen tog vi ett varv i trädgården och jag la märke till att påskliljorna börjat komma upp och att vårt knotiga gamla körsbärsträd snart får gröna knoppar :) Och döm om min förvåning när jag la märke till att det är grönt av vårlökar i vårt trädgårdsland! Bland annat blommar några snödroppar för fullt och dessutom tror jag att några tulpaner är på väg upp... Men jag drog mig till minnes av att jag "utplånade" ett trädgårdsland senaste sommar och i brist på utrymme stjälpte jag myllan i trädgårdslandet - tydligen fanns det några lökar däri ;) Det ska bli spännande att se vad lökarna egentligen är, snödropparna ska jag flytta ihop med våra övriga...


1. Softshell Little Suit - Pomp de Lux (39,95 €)
2. Badalona Little Tunic - Pomp de Lux (18,95 €)
3. Lära-gå-skor NO:1 - Kavat (49,95 €)
4. Sneakers - Hennes&Mauritz (9,95 €)
5. Delhi Little Jacket - Pomp de Lux (44,95 €)
6. Bomullsklänning - Hennes&Mauritz (9,95 €)

På tal om den underbara våren så blir det ju snart aktuellt med lite andra kläder och en del är redan på väg hem till liten skrutt :) Jag kunde inte låta bli att klicka hem overallen från Pomp de Lux och nu är det upp till bevis vad den går för! Det ska bli kul att testa den och i "värsta fall" får vi lov att köpa en annan som komplement men det tar vi sedan utifall att... Och när jag ändå gjorde en beställning så råkade (hehe!) en tunika och en finare kappa också hamna i inköpskorgen ;) Sedan behöver vår skrutt skor! Hon gör ingenting annat än går nuförtiden och ett par från Kavat blir de perfekta promenadkängorna :) Sedan kompletterar vi med ett bar blommiga sneakers och så behöver hon ännu ett par för "sämre" väder... Har inte bestämt mig ännu om vi ska köpa ett par klumpiga gummistövlar eller om det blir någon form av GoreTex-skor? Inne på Hennes&Mauritz hittade jag också en ursöt bomullsklänning med små zebror så den klickades också hem :)

Vad säger ni? Kan det bli för mycket rosa? Jag älskar ju rosa och även om det är extremt könsstereotypiskt så kan jag inte låta bli att köpa just rosafärgade kläder åt liten skrutt! Men när jag tänker efter så skulle även en framtida lillebror få gå klädd i rosa, hehe :D Nej, saken är den att jag personligen inte gillar färggranna kläder och varför skulle jag då välja att klä mitt barn i sådana? Andra gör som de vill och jag dömer absolut ingen för det! Men alla har vi ju rätt att tycka och tänka som vi vill, eller? Och det här med jämställdhet behöver ingen förklara för mig, på det området är jag extremt påläst, men för mig gäller det att ERBJUDA sitt barn VALMÖJLIGHETER och inte UTESLUTA något bara på grund av könet!! Oj, nu blir det politiskt... Inte min tanke!


Så jag avrundar med det
och önskar er en fin onsdag!


KRAM


|| images: click the trademarks above ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar